Ze świata 14 sierpnia 2018

Ticketmaster walczy z oszustami

Amerykańska platforma sprzedaży biletów m.in. na wydarzenia sportowe - Ticketmaster - chce wyeliminować oszustów.
Ticketmaster zapowiedział wprowadzenie zmian w swojej platformie, poprzez uruchomienie nowego, scentralizowanego systemu. Należące do firmy strony Seatwave i Get Me In zostaną zamknięte, aby zapobiec wykupywaniu biletów na ważne wydarzenia i ich późniejszej redystrybucji po zawyżonych cenach na innych serwisach.
 
Nowa strona Ticketmaster pojawi się w Wielkiej Brytanii i Irlandii w październiku, a scentralizowana platforma zostanie uruchomiona w całej Europie w 2019 roku. 
 
Jedna platforma pozwoli firmie kontrolować i uniemożliwiać klientom odsprzedawanie biletów po wygórowanych cenach. Kupujący nadal będzie mógł sprzedać wejściówkę za pośrednictwem strony, ale nie będzie mógł tego zrobić powyżej jej wartości nominalnej. Możliwe będzie jedynie odzyskanie 15% opłaty za rezerwację na danym bilecie. W ramach odsprzedaży, bilety mają być oznaczone innym kolorem, niż sprzedawane bezpośrednio przez Ticketmaster.
 
Firma działa w Polsce od 2014 roku.