Ze świata 1 grudnia 2011

Sukces Barcelony na Tencent Weibo

Ogromny sukces odniosła FC Barcelona na chińskiej odmianie Twittera - serwisie Tencent Weibo. Oficjalny kanał klubowy cieszy się sporym zainteresowaniem w Azji.

Już po niespełna dobie od aktywacji oficjalnego kanału "Dumy Katalonii" profil miał ponad 50 tysięcy zwolenników. Umowa ta ma otworzyć hiszpańskiej drużynie drzwi do konsolidacji popularności klubu w kraju o największej liczbie mieszkańców na świecie za pomocą portalu, którego używa ponad 300 milionów abonentów.

– Wiedzieliśmy, że Barcelona to ulubiony zespół chińskich kibiców, ale ilość fanów wyrażających zainteresowanie klubem w pierwszych godzinach przerosła nasze oczekiwania – stwierdził dyrektor ds. nowych technologii FC Barcelony, Didac Lee.

Azjaci są chętni do integracji z redaktorami odpowiedzialnymi za aktualizację profilu mistrza Hiszpanii. Pierwszy wpis skomentowało 20 tysięcy użytkowników, a wszystkie pozostałe mają średnio 5 tysięcy odpowiedzi.

FC Barcelona to klub, który opanował trzy główne media społecznościowe – Google+ (22 tysiące kibiców), Facebook (23 miliony fanów) i Twitter (4,5 miliona "wyznawców").