Oficjalna whisky F1
Będzie nią Johnnie Walker. Szczegółów umowy nie określono. Wiemy jedynie, że jest to współpraca wieloletnia.
Dla marki inwestycja w F1 to nie pierwszyzna. Koneksje rodziny Walker z F1 sięgają 1950 roku. Z kolei ostatnio Johnnie Walker, od 2005 roku, był partnerem zespołu McLaren Mercedes, z którym przeprowadził kilka kampanii marketingowych promujących odpowiedzialne spożywanie alkoholu i niewsiadanie pod jego wpływem za kierownicę.
– Dzięki naszej nowej współpracy będziemy mieli dostęp do globalnej publiczności telewizyjnej, która wynosi ponad 450 milionów widzów, a także kibiców na torze, czyli 1,5 miliona fanów rocznie – przyznał Nick Blazquez, prezes Diageo na rynki afrykańskie i azjatyckie (Diageo jest dystrybutorem marki – przyp.).
Bernie Ecclestone rzecz jasna jest zachwycony współpracą. Cieszy go także fakt, iż marka będzie kontynuować kampanię społeczną, a nie tylko skupi się na kwestiach komercyjnych.
– Jest to doskonały przykład tego, jak marka alkoholowa może poświęcić czas i pieniądze, aby promować dobre wzorce – przyznał Brytyjczyk.