Ze świata 2 lipca 2013

EE i Vodafone walczą o \”reklamę\”

Firmy telekomunikacyjne Vodafone i EE uwikłały się w wojnę na słowa po ostatnim Grand Prix Wielkiej Brytanii Formuły 1. Kością niezgody jest... szybki internet.

\"\"
W minionym tygodniu, rzecznik Vodafone potwierdził, że otrzymał list od Stevena Daya, szefa komunikacji EE, który zażądał, aby firma usunęła z bolidów McLaren Mercedes swoją reklamę "Ultrafast 4G" przy logotypie marki.

– To jest sponsoring, nie reklama. Używamy samochodu do budowania dalszej świadomości naszej przyszłej usługi – Ultrafast 4G. To statyczny napis na samochodzie, który może poruszać się z prędkością ponad 200 mil na godzinę. – komentuje sprawę Vodafone.

– Konsumenci wiedzą, że ta usługa nadchodzi. Nawet widząc samochód z takim napisem, większość ma świadomość, co to jest. – dodaje pracownik Vodafone.

Przedstawiciele EE pytają więc, czemu reklamowany jest produkt, którego jeszcze nie ma. Jeśli chodzi o sieci komórkowe 4G w Wielkiej Brytanii, Vodafone dopiero się rozwija.