Iga Świątek liderką rankingu “Forbes Women”
Magazyn Forbes wraz z firmą Press-Service Monitoring Mediów stworzyło ranking na podstawie liczby wzmianek w mediach tradycyjnych. W tym aspekcie Iga Świątek była zdecydowaną liderką. Jak czytamy na łamach magazynu, tych o tenisistce było ponad 60 tysięcy! Przełożyło się to na wartość medialną szacowaną na kwotę 380 milionów złotych!
Wyniki oraz sponsorzy przełożyły się oczywiście na wzmianki w mediach tradycyjnych. Błyskawiczna kariera pomogła, by trafić na szczyt rankingu i wyprzedzić wiele znanych Polek z innych branż. Iga Świątek otwiera listę, a tuż za nią są Krystyna Janda, Magda Gessler, Małgorzata Rozenek-Majdan czy Anna Lewandowska.
Wyniki napędzają reklamy
Iga Świątek od dłuższego czasu utrzymuje się w czołówce rankingu WTA i należy do najlepszych tenisistek na świecie. Wyniki na korcie przekładają się więc na kolejne kontrakty reklamowe. Coraz większe marki, również światowe, chętnie zgłaszają się do polskiej zawodniczki z propozycjami promowania ich produktów. Tak było chociażby przy okazji współpracy z PZU czy Xiaomi.