Ze świata 13 maja 2013

Kto jest najcenniejszy?

Stworzono właśnie ranking sportowców najcenniejszych pod względem ich wartości marketingowej. Kto znalazł się na jego czele i które miejsce zajął jedyny Polak?

W rankingu uwzględniono 50 sportowców z całego świata, którzy w przeciągu najbliższych trzech lat będą najlepszymi „inwestycjami marketingowymi”. Pod uwagę brano między innymi takie kwestie jak wiek sportowca, jego popularność we własnym kraju, charyzmę, chęć współpracy z partnerem marketingowym oraz stosunek pieniędzy jakie trzeba mu zapłacić do „jakości” jaką oferuje.

Na pierwszym miejscu znalazł się Neymar. Nic w tym dziwnego, skoro ten młody zawodnik powoli staje się w Brazylii piłkarskim bogiem, a o jego wartości może świadczyć choćby fakt, że Real Madryt jest w stanie zapłacić za niego nawet 120 milionów euro. Tuż za jego plecami znalazł się Messi i utalentowany golfista z Wielkiej Brytanii – Rory McIlroy.

Jedynym Polakiem w tym rankingu jest Robert Kubica, który zajął przedostatnie miejsce. Oto czołówka zestawienia:

1. Neymar (piłka nożna, Brazylia)
2. Lionel Messi (piłka nożna, Argentyna)
3. Rory McIlroy (golf, Wielka Brytania)
4. Robert Griffin III (futbol amerykański, USA)
5. Usain Bolt (lekkoatletyka, Jamajka)
6. Novak Djokovic (tenis, Serbia)
7. Lewis Hamilton (Formuła 1, Wielka Brytania)
8. Cristiano Ronaldo (piłka nożna, Portugalia)
9. Sloane Stephens (tenis, USA)
10. Blake Griffin (koszykówka, USA)

49. Robert Kubica (rajdy samochodowe, Polska)