Ze świata 26 marca 2013

Nike na cenzurowanym

Jeden z głównych sponsorów Tigera Woodsa świętuje fakt, że golfista ten wbił się na szczyt światowego rankingu. Nie wszystkim jednak ta celebracja się podoba.

\"\"
Na portalach takich jak Facebook i Twitter firma Nike umieściła dość kontrowersyjne plakaty będące częścią kampanii dotyczącej Tigera Woodsa. Golfista ten po wygraniu turnieju w Bay Hill po raz pierwszy od 2010 roku powrócił na pierwsze miejsce światowego rankingu, a jego sponsor chciał to uczcić.

Stworzono więc plakat przedstawiający Woodsa, na którym umieszczono napis „Winning takes care of everything.” Nie wszystkim taka inicjatywa się spodobała. Nike sugeruje bowiem, że sukces sportowy spycha resztę życia na drugi plan i przestaje się ona liczyć. Pomysł ten jest kontrowersyjny zwłaszcza w odniesieniu do postaci tego golfisty.

Woods ma bowiem za sobą całą serię zdrad i rozwód. Internauci w zaledwie kilka chwil zaczęli wyrażać swoje negatywne opinie. Część z nich kontratakowała Nike pisząc, że sportowe triumfy nie znaczą dla mężczyzny nic jeśli nie stoi za nim wsparcie rodziny.