Ze świata 5 lutego 2013

„Ćwierkane” Super Bowl

Finał NFL zelektryzował social media, które zostały rozgrzane przez użytkowników do czerwoności. Wzmożoną aktywność odnotował zwłaszcza Twitter.


Super Bowl to zdecydowanie czas rozkwitu portali społecznościowych. Znaczna część ich użytkowników chce bowiem przy ich pomocy podzielić się swoimi przemyśleniami i wrażeniami ze znajomymi. Nie próżnują także gwiazdy, które chcą wykorzystać „wielki mecz” do budowania swojej popularności.

Dlatego też statystyki dotyczące Twittera podczas Super Bowl zaczynają szybować do góry. Z roku na rok portal ten ma coraz większy udział w celebracji finału NFL. W tym roku również pobito rekordy.

Niedzielny mecz wywołał ponad 52,5 miliona aktywności na Twitterze. To ponad trzy razy więcej niż w zeszłym roku (17,4 miliona). Największą aktywność odnotowano podczas występu Beyonce w trakcie przerwy. Niewiele mniej komentarzy wywołał końcowy wynik i punkty zdobyte przez Jacoby Jones’a, który wyprowadził drużynę Ravens na prowadzenie 21:3.

Wśród pięciu najpopularniejszych hashtag’ów znalazły się: #SuperBowl, #Ravens, #49ers, #SuperBowlSunday i #SB47. 56 procent komentarzy pochodziło od mężczyzn. Co ciekawe aż 88 procent z nich umieszczonych został za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a tylko 12 procent zapisanych zostało „na komputerach”.