„Ćwierkane” Super Bowl
Super Bowl to zdecydowanie czas rozkwitu portali społecznościowych. Znaczna część ich użytkowników chce bowiem przy ich pomocy podzielić się swoimi przemyśleniami i wrażeniami ze znajomymi. Nie próżnują także gwiazdy, które chcą wykorzystać „wielki mecz” do budowania swojej popularności.
Dlatego też statystyki dotyczące Twittera podczas Super Bowl zaczynają szybować do góry. Z roku na rok portal ten ma coraz większy udział w celebracji finału NFL. W tym roku również pobito rekordy.
Niedzielny mecz wywołał ponad 52,5 miliona aktywności na Twitterze. To ponad trzy razy więcej niż w zeszłym roku (17,4 miliona). Największą aktywność odnotowano podczas występu Beyonce w trakcie przerwy. Niewiele mniej komentarzy wywołał końcowy wynik i punkty zdobyte przez Jacoby Jones’a, który wyprowadził drużynę Ravens na prowadzenie 21:3.
Wśród pięciu najpopularniejszych hashtag’ów znalazły się: #SuperBowl, #Ravens, #49ers, #SuperBowlSunday i #SB47. 56 procent komentarzy pochodziło od mężczyzn. Co ciekawe aż 88 procent z nich umieszczonych został za pośrednictwem urządzeń mobilnych, a tylko 12 procent zapisanych zostało „na komputerach”.