Hiszpańskie i angielskie kluby są najchętniej obserwowane w social mediach
Real Madryt, FC Barcelona i Manchester United – to kluby, które mogą liczyć na największą liczbę obserwujących w mediach społecznościowych. W zasadzie od lat marketingowy potencjał tych gigantów utrzymuje się na stałym, imponującym poziomie.

Real i Barca to oczywiście dwaj giganci, którzy swego czasu parli do tego, by zdyskontować jeszcze bardziej swoją popularność, tworząc Superligę. Hiszpańskie kluby chciały uzyskać dodatkowe wymierne korzyści, tworząc rozgrywki alternatywne dla tych pod egidą UEFA. Jednak projekt spalił na panewce i nie zanosi się na to, by w najbliższym czasie mógł zostać zrealizowany, by podjęto kolejne starania w tym aspekcie.
Hiszpanie na czele
Tak czy inaczej Real i Barca mają rzeszę kibiców na całym świecie. Przed startem poprzedniego sezonu Królewscy wzmocnili się jeszcze sportowo, pozyskując z PSG Kyliana Mbappe, który został królem strzelców w LaLiga. Real także przed rozpoczęciem kolejnej kampanii prowadzi ofensywę transferową z myślą o tym, by nowy szkoleniowiec Xabi Alonso mógł walczyć o najwyższe cele w roli opiekuna ekipy Los Blancos.
Z kolei FC Barcelona, która ma w swoim składzie wiele młodych gwiazd, na czele z bardzo lubiącym występy w mediach, także tych społecznościowych, Laminem Yamalem, siłą rzeczy również ma ogromną bazę kibicowską w sieci.
Pozycje United i PSG
Fakt, że Manchester United, który na koniec sezonu Premier League uplasował się w dolnych rejonach tabeli, a w finale Ligi Europy przegrał z Tottenhamem i został z pustymi rękami, nie oznacza, że z tym klubem rozstali się kibice. Wręcz przeciwnie, mimo że po zakończeniu ery sir Aleksa Fergusona zespól United regularnie zawodzi, zainteresowanie losami tej ekipy wciąć jest wręcz gigantyczne.
Co warto jeszcze odnotować? Wysoką pozycję PSG. Paryżanie, który do niedawna jeszcze uchodzili za klub toksyczny i antypatyczny, zyskali sympatię kibiców z całego świata. Niedawno wygrali Ligę Mistrzów, a z pewnością tym, co przyciąga uwagę fanów w social media, jest znaczna obecność w tym teamie młodych, błyskotliwych piłkarzy, którzy lubią wchodzić w interakcje z sympatykami drużyny z Parku Książąt.
