Ze świata 9 stycznia 2013

McIlroy coraz bliżej fortuny

Najlepszy golfista świata jest już bardzo blisko podpisania umowy sponsorskiej z firmą Nike. Na przeszkodzie stanąć może chyba już tylko jeden z jego dotychczasowych sponsorów.

W swoim portfolio Rory McIlroy ma takich sponsorów jak: Jumeirah, Oakley, Santander Bank i Audemars Piguet. Do tej pory jego głównym źródłem dochodów z tego tytuły była umowa z Jumeirah, którą podpisał gdy tylko skończył 18 lat – w 2007 roku. Teraz luksusowy hotel z Dubaju nie chce już wspierać golfisty.

Dlatego też ten poszukuje nowego sponsora, który zapewniłby mu godny byt w dostatku. Na horyzoncie pojawiła się niebywale lukratywna umowa z Nike. Dzięki niej golfista otrzymywałby nawet 20 milionów dolarów rocznie.

Dla Nike umowa ta ma niebywałe znaczenie. Firma ta sponsoruje już bowiem Tigera Woodsa. Kontrakt z McIlroy’em pozwoliłaby jej więc mieć w swoim szeregu dwóch najbardziej rozpoznawalnych golfistów na świecie.

Na umowę z Nike nie chce się jednak zgodzić… Oakley. Firma kojarzona z okularami przeciwsłonecznymi twierdzi, że kontrakt McILroy’a z producentem odzieży uderzałaby w jej interesy i zapowiada podejmowanie działań prawnych, które mają nie dopuścić do parafowania umowy.