Ze świata 8 września 2012

Sprzedaż koszulek pod lupą

Dzięki najnowszym zdobyczom techniki amerykańscy statystycy badają handel koszulkami sportowych żeby dowiedzieć się, które nazwisko sprzedaje się najlepiej…

\"\"
Dane dotyczące popularności koszulek sportowych z nazwiskami poszczególnych sportowców mogą być bardzo przydatne nie tylko osobom pracującym w marketingu, ale także producentom trykotów.

Dzięki najnowszemu narzędziu internetowemu o nazwie Jersey Report można dowiedzieć się, który sportowiec przoduje w sprzedaży strojów ze swoim nazwiskiem. Aplikacja została stworzona przez Dick’s Sporting Goods.

Na chwilę obecną monitoruje jedynie sprzedaż trykotów zawodników z NFL. Okazuje się, że liderem jest Andrew Luck, który posiada 7% udziałów w ogólnej liczbie transakcji. Innymi popularnymi nazwiskami są: Peyton Manning, Eli Manning, Victor Cruz oraz Rob Gronkowski. Pod lupę wzięto handel trykotami w 450 sklepach.

Nie od dziś wiadomo, że nowinki techniczne stosowane w USA z opóźnieniem są wprowadzane na europejski rynek. Należy więc cierpliwie czekać, aż podobne rozwiązania zostaną wprowadzone w świecie piłkarskich trykotów.