Ze świata 17 sierpnia 2012

Newcastle United FC czy żona?

Angielscy naukowcy i firma Puma postanowili sprawdzić kogo piłkarscy fani bardziej kochają – swoją życiową partnerkę czy ulubiony klub? Kobiety mogą czuć się zaniepokojone.


Firma Puma wpadła na całkiem ciekawy pomysł. Postanowiła sfinansować badania, które miały odpowiedzieć na trapiące wszystkie kobiety pytanie – czy dla mężczyzn ważniejsza jest piłka nożna czy partnerka?

Naukowcy z University of Bristol postanowili więc tą zagadkę wyjaśnić. Wybrali kilku przedstawicieli grupy najwierniejszych fanów klubu Newcastle United FC i kazali im targać dwa zdjęcia: partnerki i ulubionego piłkarza.

Badając reakcję mózgu na takie traumatyczne widoki doszli do wniosku, że więcej stresu (zaangażowania) generuje obraz niszczenia podobizny partnerki życiowej.

W drugim eksperymencie stworzono dwie laleczki voodoo. Jedna z nich była podobizną piłkarza Newcastle, a druga zaś przypominała sercową wybrankę kibica, który musiał zdecydować w kogo wbić szpilkę.

Część kibiców decydowała się „skazać” swoją partnerkę na kilka dni grypy i to w nią wbijało szpilkę chroniąc tym samym zawodnika, którzy „dzięki temu” mógł zagrać w następnym meczu.

Jak widać mężczyźni z reguły przywiązują się bardziej do kobiet niż do swoich ukochanych klubów. Nie zmienia to jednak faktu, że czasem krótkoterminowe dobro partnerek schodzi na drugi plan jeśli w grę wchodzą losy zespołu. Całość udokumentowano na niedługim filmie: