Ze świata 28 sierpnia 2011

Sport skutecznie wypromuje państwo i miasto

Brytyjski portal VisitBritan w sierpniu 2011 r. ogłosił, że w 2010 r. ponad 750 000 przybyłych do Wielkiej Brytanii gości wzięło udział w meczach piłkarskich.
\"\"
Wydali łącznie 95 milionów funtów, co daje kwotę 776 funtów na osobę. Najchętniej na mecze przychodzili turyści z Norwegii – jeden na trzynastu przybyłych do Wielkiej Brytanii. Zaś największą popularnością cieszyły się stadiony z Old Trafford, Anfield i Emirates Stadium.
 
Sukces popularności meczów piłkarskich wśród turystów został wypracowany przez sam portal VisitBritain. W 2008 r. portal rozpoczął promocję rodzimej piłki nożnej, przy udziale Premier League,  wśród potencjalnych turystów z krajów, które najliczniej odwiedzają Wielką Brytanię.

W 2011 r. uruchomił dedykowaną Premier League sekcję na portalu, gdzie znalazły się wywiady z gwiazdami piłkarskimi. Piłkarze w wywiadach chętnie dzielili się wiedzą z turystami, co warto zwiedzić i jak warto spędzić czas podczas pobytu w Wielkiej Brytanii. Wśród rekomendowanych miejsc znalazły się oczywiście stadiony piłkarskie.
 

Po raz kolejny okazuje się, że najważniejszy w promocji jest pomysł. Sport doskonale przyciąga kibiców i to nie tylko tych, którzy mieszkają w danym kraju. Polska na pewno nie ma tak silnej ligi jak liga angielska, ale ma mnóstwo atutów sportowych, które można wykorzystać do interesującej i nieszablonowej promocji, czy to w miast czy też Polski, za granicą.

Joanna Nycz-Kowalska
Agencja Marketingu Sportowego Proton Relations