Ze świata 24 maja 2012

Cyfrowy sukces Ligi Mistrzów

Dzięki nowoczesnej strategii cyfrowej UEFA finał Ligi Mistrzów był dostępny dla milionów kibiców. Liczby mówią same za siebie – są imponujące…

\"\"
Finałowe spotkanie podobnie jak wydarzenia Festiwalu Mistrzów UEFA dostępne były dla użytkowników takich platform cyfrowych jak: Google+, Facebook, Twitter, YouTube i Foursquare, a także dla korzystających aplikacji na smartfony z systemem Android. To wszystko sprawiło, że mecz ten wzbudził ogromne zainteresowanie fanów.

– Sukces wielu platform medialnych odpowiedzialnych za obsługę finału Ligi Mistrzów UEFA i połączonych wydarzeń udowadnia, że kibice są najważniejsi w polityce UEFA. UEFA jest dumna z rozwoju komunikacji z kibicami dzięki strategii komunikacji cyfrowej. Odgrywa to niezwykle istotną rolę, bo to właśnie fani stanowią o sile europejskiej piłki – skomentował niewątpliwy sukces tego przedsięwzięcia dyrektor komunikacji UEFA Alexandre Fourtoy.

UEFA przeprowadziło dokładny monitoring wszystkich kanałów, które przekazywały wydarzenia przed finałem Ligi Mistrzów. Dane przytaczane przez piłkarską centralę są imponujące:

– 12-procentowy wzrost odwiedzin UEFA.com w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku
– Ponad 300 tys. widzów Meczu Mistrzów UEFA, pokazywanego na żywo po raz pierwszy na UEFA.com, YouTube i Google+.
– 4,8 milliona tweetów odwołujących się do finału, drużyn i zawodników.
– 52,000 nowych polubień na Facebooku, co daje w sumie 2,5 polubień strony Ligi Mistrzów UEFA.
– Ponad 103 tys. nowych kręgów na Google+ na nowej stronie Google+ UEFA.com, w tym sześć czatów wideo podczas Festiwalu Mistrzów UEFA.
– Ponad 20 tys. plakietek Foursquare Ligi Mistrzów UEFA zostało odblokowanych w dniu finału.