Ze świata 21 maja 2012

MasterCard kontra UEFA

Jeden z głównych sponsorów Ligi Mistrzów chce, aby kolejne edycje finału tych rozgrywek rozpoczynały się o wcześniejszej godzinie. Plan ten nie podoba się UEFA.

\"\"
Nie od dziś wiadomo, że sponsorzy zawsze chcą wycisnąć jak najwięcej zysku z inwestycji, w którą zaangażowali swoje pieniądze. MasterCard od wielu lat wspiera Ligę Mistrzów.

Według specjalistów tej firmy na transmisji meczu finałowego najbardziej prestiżowych rozgrywek klubowych w Europie można zarobić jeszcze więcej o ile zmieni się czas jego rozgrywania. Właściciele MasterCard chcieliby, aby spotkanie to odbywało się nieco wcześniej co zwiększyłoby jego popularność w Azji.

Przedstawiciele UEFA nie patrzą jednak na tą propozycję przychylnym okiem. – Nie wydaje mi się, że powinniśmy organizować europejskie rozgrywki pod dyktando Azjatyckich wymogów – komentuje żądania MasterCard David Taylor z UEFA.

W tym roku wydarzenie to śledzione było przez 150 milionów widzów. Jest to rekordowa widownia – nawet tegoroczne Super Bowl nie może pochwalić się lepszymi statystykami.