Ze świata 22 marca 2012

Nowa aplikacja Barcelony

FC Barcelona to najbardziej \"lubiana\" drużyna sportowa na Facebooku. Klub z Hiszpanii nadal chce jednak zwiększać swoją bazę fanów. Służyć temu ma nowa aplikacja.


MicroStrategy opracowało aplikację pod nazwą "FCB Alert". Pozwala ona fanom śledzić wszystkie najświeższe informacje dotyczące drużyny oraz jej sponsorów. Kibice Barcelony będą mieli także dostęp do wielu multimedialnych materiałów, którymi w łatwy sposób będą mogli dzielić się ze znajomymi.

FC Barcelona jest już najpopularniejszą drużyną świata na Facebooku. Profil klubu lubi 28,3 miliona osób. Niewiele mniej fanów posiada lokalny rywal – Real Madryt – 25,9 miliona. Manchester United może się pochwalić liczbą 23,5 miliona internetowych kibiców.

Nowa aplikacja będzie przydatna także dla pracowników klubu. Ma im pozwolić na dokładniejsze zbadanie klienteli, a co za tym idzie na lepsze planowanie działań marketingowych w przyszłości.

– Wprowadzenie aplikacji jest dla nas dużym krokiem naprzód. Pozwala nam na jeszcze bliższy kontakt z fanami – skomentował Dirac Lee, który w FC Barcelonie odpowiedzialny jest za wdrażanie nowych technologii.