Ze świata 4 sierpnia 2020

IC Markets sponsorem Interu Mediolan

Inter nawiąże współpracę z australijskim brokerem, firmą IC Markets, której logo ozdobi lewe rękawy koszulek meczowych. Klub ma zarobić 14,3 mln euro.

Według dziennikarzy włoskiego Calcio e Finanza kontrakt zostanie podpisany na trzy lata. W pierwszym roku na konto klubu wpłynie 4.5 mln euro, w drugim 4.8 mln, a w ostatnim 5 mln euro. Kwoty te mogą jeszcze ulec zmianie, gdyż nie uwzględniają dodatkowych premii za osiągane wyniki sportowe.

Dzięki podpisanej umowie, Inter dołączył do wąskiego grona włoskich klubów, które mają reklamy sponsorów na rękawach. Na takie rozwiązanie jak dotąd zdecydowały się tylko Atalanta, Fiorentina, Bologna, Torino i Spal (a wkrótce także AC Milan, który przedłużając umowę z Emirates, zapewnił sobie taką możliwość). Inter jednak, ze swoim prestiżem i potencjałem marketingowym, spośród wymienionych drużyn, otrzyma zdecydowanie najwyższą kwotę od swojego sponsora.

Przedsmak do dużej zmiany

Dla Interu to nie będzie jedyna zmiana. Kończy się powoli 25-letni związek z włoskim producentem opon Pirelli, który jest głównym sponsorem drużyny od sezonu 1995/1996. Umowa kończąca się w przyszłym sezonie, sprawia że Inter szuka możliwości wynegocjowania zdecydowanie bardziej korzystnych finansowo warunków, na które nie chce zgodzić się Pirelli. Inter inkasuje obecnie ok 12 milionów euro i chciałby tę kwotę co najmniej podwoić. Jeśli nie uda się porozumieć z obecnym sponsorem, to na horyzoncie pojawiły się już dwie inne opcje: Samsung lub Evergrande Real Estate Group (drugi co do wielkości deweloper z Chin), dla których przejęcie włoskiego giganta jest kuszącą propozycją.

Źródło: fxnewsgroup.com