Ze świata 31 maja 2020

Nike z ważnym przekazem po śmierci George’a Floyda

Nike opublikowało wiadomość na swoich platformach społecznościowych. Firma wzywa Amerykanów do podjęcia działań przeciwko systemowemu rasizmowi i niesprawiedliwości społecznej.

Film ukazuje kultowe 30-letnie hasło marki „Just Do It”, w zmienionej formie: „For once, Don’t Do It.” („Po raz pierwszy, nie rób tego”).

Wideo pojawia się po tygodniu protestów w całej Ameryce po śmierci George’a Floyda w Minneapolis w stanie Minnesota. Głos w tej sprawie zabrały gwiazdy sportu. Ponownie na tapet została wzięta brutalność policji i segregacja rasowa w USA.

Po publikacji spotu konkurencyjna marka adidas wykazała się solidarnością, przesyłając dalej tweeta.

Warto też dodać, że w 2018 roku Nike podkreśliło niesprawiedliwość społeczną w kampanii „Dream Crazy” z udziałem byłego zawodnika NFL – Colina Kaepernicka.