Ze świata 13 kwietnia 2020

Tenisowe prawa medialne są zbyt rozdrobione?

Andrea Gaudenzi, nowy prezydent ATP, powiedział, że kryzys związany z koronawirusem uwypuklił potrzebę bardziej kolektywnego modelu.


Zasugerował, że prawa medialne do wydarzeń tenisowych są zbyt „rozdrobnione”.

Przypomnijmy, że ATP zawiesiło wszystkie turnieje do co najmniej 7 czerwca. Turniej na Wimbledonie w lipcu został odwołany, a Francuska Federacja Tenisowa została skrytykowana za to, że nie skonsultowała się z innymi zainteresowanymi stronami tenisowymi, decydując się na przeniesienie French Open z maja na koniec września.

– To, co się stało, udowodniło, że tenis wymaga bardziej rygorystycznych przepisów, aby turnieje mogły współistnieć, a nie tylko planować. Naszym głównym celem muszą być nasi fani – wyjaśnił.

Gaudenzi skarży się, że tenis stanowi zaledwie 1,2% wartości światowych sportowych praw medialnych, mimo że szacuje się, że ma około miliarda fanów na całym świecie. – W tej chwili potrzebujesz trzech lub czterech różnych abonamentów, aby oglądać tenisa, sytuacja różni się w zależności od kraju, wszystko jest rozdrobnione – dodał Gaudenzi.

– Ponadto dane o setkach milionów fanów kupujących bilety są rozproszone po narodowych federacjach i turniejach, nie ma dla nich centralnej bazy danych, więc nie wiemy, kim są nasi kibice. Nawet duże wydarzenia będą cierpieć z powodu takiej sytuacji w przyszłości, nawet jeśli będą miały do ​​dyspozycji więcej zasobów – zakończył wątek.

Prawa do transmisji ATP Tour są sprzedawane przez ramię ATP Media, które dystrybuuje światowe prawa do transmisji we współpracy z agencją IMG.