Ze świata 16 sierpnia 2019

DFB bez piwa na starcie sezonu

Niemiecka Federacja Piłkarska (DFB), organ zarządzający reprezentacjami Niemiec i rozgrywkami pucharowymi w kraju, rozpocznie sezon 2019/20 bez sponsora piwnego.


Długoletni partner Bitburger, sponsor DFB od 1992 roku, pozwolił na wygaśnięcie umowy na początku 2017 roku. Podobno umowa była warta około 10 mln euro rocznie. Od tego czasu prowadzono rozmowy z konkurencyjną marką Krombacher, ale nie zakończyły się one powodzeniem.

Trudność w znalezieniu nowego partnera piwnego spotęgowała długoterminowa współpraca Bitburger z drużyną narodową, ale także dlatego, że niemieckie marki piwa są często powiązane z klubami Bundesligi poprzez regionalne koneksje.

To chyba jedyny problem DFB w zakresie sponsoringu. W ciągu ostatnich dwóch lat federacja podpisała umowę z firmą kurierską Deutsche Post, z partnerem bankowym Commerzbank, linią lotniczą Lufthansa, marką bukmacherską Bwin oraz firmą świadczącą usługi kontroli pojazdów Dekra.