Audi pokonało BMW. Niespodzianka w Bayernie
To o tyle ciekawe, że BMW pod koniec 2018 roku podpisało umowę z klubem. Kontrakt miał objąć współpracę z drużyną piłkarską i koszykarską. 10-letni kontrakt miał być wart 800 mln euro, a bawarski producent miał przejąć 8,33 procent udziałów w Bayernie.
Partnerstwo miało wystartować w 2025 roku, gdy miała wygasnąć obecna współpraca z Audi.
Jednak według niemieckiego serwisu informacyjnego „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung” Audi zaoferowało większą kwotę w wysokości 60 mln euro rocznie na utrzymanie współpracy. Dodatkowo zaproponowała nową umowę, która gwarantuje co najmniej 1 mld euro przychodów w okresie 12 lat.
Rzecznik BMW powiedział, że dopasowanie się do oferty Audi byłoby „nieuzasadnione ekonomicznie”. To oznacza, że Audi pozostanie partnerem głównym Bayernu obok sponsora technicznego adidasa, głównego sponsora T-Mobile i partnera Allianz.
Niemiecki producent samochodów z siedzibą w Ingolstadt jest partnerem firmy Bayern od 18 lat, po raz pierwszy podpisanym w 2002 roku.