Ze świata 3 stycznia 2019

Corinthians z technologicznym wsparciem IBM

SC Corinthains Paulista, brazylijski potentat piłkarski, podpisał kontrakt z nowym partnerem technologicznym.


Umowa będzie obowiązywać przez 10 lat. Dzięki niej klub będzie pierwszym południowoamerykańskim zespołem, który wykorzysta 360-stopniową technologię cyfrową w ramach doświadczeń na stadionie.

Partnerstwo jest częścią planów modernizacji zarządzania Corinthians Arena, siedziby klubu z siedzibą w São Paulo, która będzie teraz wykorzystywać technologię chmury i sztuczną inteligencję (AI) w celu zwiększenia zaangażowania fanów.

Klub zarejestrował już 117 000 członków w swoim nowym programie lojalnościowym "Fiel Torcedor", hostowanym na platformie IBM Cloud, i ma nadzieję na podwojenie tej liczby w ciągu 18 miesięcy.

Luis Paulo Rosenberg, dyrektor marketingu Corinthians, powiedział, że ten ruch jest kluczem do stworzenia „nowej ery możliwości dla fanów”.

Corinthians wykorzysta również platformę technologiczną IBM AI, Watson, aby poprawić doświadczenie na stadionie, w tym zarządzanie danymi kibiców i sprzedaż biletów.