GCP zrewolucjonizuje kolarstwo?
Szef nowego chińskiego zespołu kolarskiego chce zwiększyć budżet teamu poprzez nowy model inwestycyjny dla sponsorów.
Tim Kay, który stanie na czele zespołu GCP od 2020 roku, stwierdził w prasie branżowej, że chce ułatwić zespołom World Touru pozyskiwanie sponsorów dużej marki. Jednocześnie, chce zainteresować swoim projektem takich sponsorów, którzy zdecydują się w długoterminowe inwestycje.
Kay planuje integrację sponsoringu z możliwościami inwestycyjnymi, takimi jak finansowanie hoteli o tematyce rowerowej, budowa luksusowych centrów handlowych i ośrodków sportowych w Chinach. Zyski pozyskiwane z tych źródeł dałyby inwestorom pewną stopę zwrotu i sfinansowałyby działalność ekipy.
Takie działania umożliwiłyby również rywalizującym zespołom i kolarzom inwestowanie w przedsięwzięcia realizowane w Azji.