Ze świata 4 września 2018

Telefonica opuszcza hiszpański futbol

Hiszpańska firma telekomunikacyjna Telefonica przestaje być sponsorem Realu Madryt, FC Barcelony i hiszpańskiej kadry narodowej.

Zerwanie współpracy jest pokłosiem nowej strategii firmy, która ostatnio zapewniła sobie prawa medialne do transmisji Ligi Mistrzów UEFA, Ligi Europejskiej UEFA i LaLiga w Hiszpanii. Choć Telefonica planuje pozostać w ścisłym kontrakcie z przemysłem piłkarskim, to ma robić to głównie poprzez ofertę telewizyjną, a sponsoringiem objąć inne dyscypliny.

 
Movistar – główna marka należąca do tego przedsiębiorstwa – to sponsor zespołu kolarskiego, a Movistar Estudiantes to drużyna występująca w hiszpańskiej ekstraklasie koszykarskiej. Również akademia tenisowa Rafaela Nadala sponsorowana jest przez tę markę.
 
Firma współpracowała z reprezentacją Hiszpanii od 2012 roku, a w ramach kooperacji logo Movistar widoczne było na strojach treningowych tej ekipy. Z kolei "Królewscy" wspierani byli przez ten podmiot od 2017 roku, a FC Barcelona od 2015 r.