Ze świata 23 lipca 2018

adidas wstrzymuje reklamy na Facebooku

Koncern odzieżowy adidas wstrzymuje czasowo swoje reklamy na portalu społecznościowym Facebook.

Firma rozpoczyna współpracę z marketerami, w celu ulepszenia pomiaru skuteczności docierania sponsorowanych komunikatów marketingowych do użytkowników. Decyzja o wstrzymaniu reklam w formacie wideo na czas analizy podjęta została kilka tygodni temu.

 
Centrala adidasa ma wątpliwości, co do skuteczności tego typu promocji marki. Audyt wykazał bowiem, że marnuje się nawet 30% budżetu reklamowego na popularnej platformie społecznościowej. W związku z tym, marketingowcy zastanawiają się, czy dalsza współpraca z portalem ma sens.
 
Facebook zapewnia, że współpraca pomiezy oboma podmiotami układa się dobrze i opracowywane są wspólnie dodatkowe rozwiązania.
 
Zdaniem ekspoertów, postawa adidasa ma być impulsem Facebooka do modernizacji swoich narzędzi reklamowych.