Ze świata 5 czerwca 2018

E.Leclerc zastępuje Carrefoura

Kilka dni temu informowaliśmy, że sieć hipermarketów Carrefour wycofuje się ze sponsorowania Tour de France. Okazuje się, że to nie koniec zmian w kolarstwie.

Sieć sponsorowała kolarski klasyk od 1993 roku. W najbliższym czasie firma zaprzestanie też inwestycji w hiszpańską Vueltę. To konsekwencja zakończenia współpracy Carrefoura z Amaury Sport Organisation, które organizuje oba wyścigi.

 
Francuski koncern w ostatnich latach płacił ASO aż 8 milionów euro rocznie za możliwość reklamowania się na koszulce noszonej przez najlepszego górala wyścigu.
 
Tour de France ma już nowego partnera, który zastąpi Carrefour i będzie to sieć sklepów E.Leclerc. Koszt reklamy na wspomnianej koszulce ma pozostać bez zmian.
 
Na chwilę obecną nie wiadomo, czy decyzja ta wpłynie również na sponsoring Carrefoura w kontekście Tour de Pologne.