Ze świata 16 marca 2018

W Bundeslidze nie boją się innowacji

Deutsche Fussball Liga (DFL), zarządca między innymi 1.Bundesligi, podjął niezwykle ważną decyzję dla sponsorów rozgrywek i klubów.


Otóż od sezonu 2018/19 kluby 1.Bundesligi i 2.Bundesligi będą mogły korzystać z rozwiązania Virtual Hybrid LED, które zostało opracowane przez Supponor i ADI.

Wirtualne bandy LED umożliwiają zastąpienie promowanej zawartości przez treści dedykowane widzom w danym kraju, bez wpływu na widoczną reklamę dla kibiców krajowych, tak zgromadzonych na stadionie, jak i odbierających mecze na terenie Niemiec.

Nowy system umożliwi klubom znaczącą komercjalizację ważnej przestrzeni medialnej. Zatwierdzenie technologii jest następstwem serii testów prowadzonych na żywo i nadzorowanych przez Sportscast, organizację odpowiedzialną za dostarczenie transmisji telewizyjnych Bundesligi.

Za wdrożenie odpowiada agencja marketingu sportowego Lagardère Sports.