Ze świata 18 sierpnia 2015

Duża zmiana w NHL

To jedna z najciekawszych umów sponsorskich w ostatnich tygodniach. National Hockey League rezygnuje z dalszej współpracy z Reebokiem.


Teraz partnerem technicznym NHL będzie adidas. Współpraca obejmie przygotowanie strojów dla wszystkich 30 franczyz występujących w rozgrywkach.

Według kanadyjskiej stacji TSN, w walce o umowę, która rozpocznie swój bieg od sezonu 2017/18, niemiecki producent sprzętu sportowego wygrał z Under Armour oraz Bauer Hockey.

Reebok obecnie płaci 35 milionów dolarów rocznie. TSN sugeruje, że adidas podwoi tę kwotę. Niemcy mogą też walczyć w ramach znaczących nakładów finansowych o umieszczenie na strojach swoich słynnych „trzech pasków”.

Nieoficjalnie mówi się też, że Niemcy mają przygotować tak stroje, aby można było umieszczać na nich reklamy. To byłby prawdziwy przełom w NHL.

Przypomnijmy, że dopiero co adidas zrezygnował z dalszego wspierania innej dużej ligi w Stanach Zjednoczonych. Odejście od NBA tłumaczono zmianą polityki firmy, która miała skupić się na pojedynczych sportowcach…

Warto też napomknąć, że na początku roku adidas związał ze sobą indywidualnym kontraktem Connora McDavida z Edmonton Oilers, wschodzącą gwiazdę NHL.