Movistar wypiera Mediapro
Tym samym Movistar efektownie wchodzi na rynek piłki nożnej, gdyż do tej pory przede wszystkim można było kojarzyć ją z transmisji sportów motorowych (przede wszystkim MotoGP i Formuła 1).
Firma przejmuje także kanał Barca TV, za który do tej pory odpowiadało Mediapro. Od 1 lipca za produkcję i rozpowszechnianie będzie odpowiedzialne już Movistar. Media sugerują, iż transakcja warta jest około 140 milionów euro.
Co więcej, strony zawarły trzyletni kontrakt w zakresie działań telekomunikacyjnych o wartości 13,3 milionów euro. Movistar będzie wyłącznym dostawcą usług na terenie Katalonii i Hiszpanii, jak również zagwarantuje darmowy dostęp do sieci WiFi na Camp Nou.
Można być pewnym, że to pierwszy krok do przyszłej wojny o prawa medialne do całej La Liga, które mają być scentralizowane od sezonu 2016/17.