Ze świata 21 października 2011

Kobiety kochają futbol

Adidas wie co robi. Niemiecki gigant odzieżowy zlecił badanie, wedle którego aż 72% kobiet deklaruje chęć pójścia na stadion, aby obejrzeć mecz piłkarski!
Francuski oddział firmy postanowił zbadać zainteresowanie kobiet futbolem. We wrześniu 2011 roku firma Opinion Way poddała próbie 1006 osób, przedstawicieli francuskiej populacji w wieku od 18 do 35 lat. Okazało się, że często prezentowany przez media i filmy obraz pary kłócącej się przez mecz jest stereotypem. Aż 80% par przyznało, iż spotkania piłkarskie nie są żadnym źródłem kłopotów i konfliktów.
 
Co ciekawe, aż 72% kobiet jest pewnych, iż chętnie pójdą na stadion na mecz. To spory wzrost względem ostatniego badania z 2005 roku, gdy w ankiecie przeprowadzonej przez Ipsos pozytywnie w tym temacie opowiedziało się zaledwie 56%.
 
Jak przyznaje Emmanuelle Gay-Pouédras, rzecznik prasowy Adidas Francja, piłka nożna nie jest już aż tak bardzo męskim światem. Dlatego też firma musi stosować bardziej zróżnicowane formy marketingu i promocji marki.