Ze świata 16 maja 2014

Ford z CSL

Producent samochodów Ford osiągnął porozumienie z Chinese Super League (CSL), najwyższą piłkarską klasą rozgrywkową w Chinach.

Ford został pierwszą firmą motoryzacyjną, która będzie sponsorować CSL. Tym samym będzie oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem samochodów dla klubów członkowskich. Ma także inwestować w ogólny rozwój futbolu w Chinach. W ramach umowy ma zorganizować 600 imprez w tym celu.
 
Umowa będzie obowiązywać do 2017 roku. Szacuje się, że jest warta aż 390 milionów juanów, czyli około 45 milionów euro. 240 milionów zostanie zapłacona z tytułu sponsoringu, pozostała kwota ma być przeznaczona na promocję i aktywację.
 
Przy kontrakcie pośredniczyła agencja IMG, która w 2012 roku zawarła z CSL dziesięcioletnią współpracę. Sprowadzili do Chin m.in. Carlsberga czy JD.com.