Ze świata 15 lipca 2014

Mundial a sprzedaż telewizorów

Piłkarskie mistrzostwa świata są jedną z takich imprez sportowych, które potrafią napędzić koniunkturę na nowe telewizory. Tak było i tym razem.

Co prawda „Dziennik Gazeta Prawna”, twierdzi, że wzrostów sprzedaży odbiorników nie odnotowano w Polsce, jednak nie zmienia to faktu, iż wśród państw-uczestników, popyt był.
 
Średnio potrzeba posiadania nowego telewizora wzrosła o około 20 procent. Jednak rekord padł w Portugalii. Sympatycy tamtejszej drużyny narodowej sięgali po nowy sprzęt aż o 37 procent chętniej niż w roku ubiegłym. Ciekawe ile z nich stało się „ofiarą” słabego wyniku sportowego i wylądowało na bruku…
 
W Polsce szacuje się, że sprzedaż między stycznie a majem mogła wręcz spaść o 10 procent względem analogicznego okresu w roku 2013. Cóż, ale trzeba też pamiętać, że wówczas wzrost był związany najpewniej z procesem cyfryzacji.