Ze świata 1 sierpnia 2013

Super Mecz był super!

Pentagon Research przyjrzało się wynikom marketingowym Super Meczu. Dane pokazują, że sponsoring tego spotkania był strzałem w dziesiątkę.

Podczas meczu Lechii Gdańsk z FC Barceloną najczęściej pojawiającym się logotypem na wizji była marka Grupy Lotos (446 efektywnych ekspozycji) oraz miasto Gdańsk. Na podium znalazł się także BLACK.

Szacunkowa wartość reklamowa tych ekspozycji wyniosła odpowiednio 2,65, 1,21 oraz 0,34 mln zł. Oprócz ekspozycji na bandach i na koszulkach w badaniu uwzględniono także nazwy miast eksponowane przez kibiców na flagach. W ten sposób na wizji zaistniały Pelplin (113 tys zł), Olsztyn (41,6 tys zł), Radlin (41,6 tys zł), Biały Bór (17,8 tys zł).

Dzięki występowi Marcina Gortata w roli witającego obie drużyny zanotowano również ekspozycje marki Lotto (12 tys zł). Ze sponsorami podczas meczu zetknęło się ponad 4 mln widzów.