Zdaniem eksperta 23 sierpnia 2011

Sport przyciąga coraz więcej pieniędzy

Sponsorzy chcą zarabiać. Kibice chcą oglądać widowiska. Do tego potrzebne są pieniądze tych pierwszych.

\"\"
Sponsorzy coraz chętniej inwestują swoje środki finansowe w działania, które nie tylko pomagają wykreować ich wizerunek, ale również zwiększają sprzedaż ich produktów. Sport do takich działań wydaje się być idealny – nie tylko wywołuje u odbiorcy emocje, ale również stwarza praktycznie nieograniczone możliwości komunikacji z odbiorcami.

Z drugiej strony sam sport się profesjonalizuje. Coraz więcej pieniędzy jest przeznaczanych na atrakcyjne widowiska sportowe – po to, aby kibice mogli podziwiać swoich ulubieńców.

Przykładem sportu, który pochłania coraz więcej pieniędzy jest tenis. I tak ATP (Stowarzyszenie Tenisistów Profesjonalnych) poinformowało, że pula nagród w turniejach tenisa mężczyzn przekroczy 90 milionów dolarów w 2014 roku.

W ramach zwiększenia funduszu nagród przez ATP World Tour, nastąpi 9% wzrost w każdym z kolejnych trzech lat za dziewięć turniejów z serii Masters, które odbywają się w miastach takich jak Cincinnati, Paryżu, Rzymie i Szanghaju. W przypadku kończącego sezon World Tour Finals będziemy mieli do czynienia z 30% wzrostem wysokości nagród pieniężnych! A kwotą do dyspozycji ośmiu najlepszych zawodników biorących udział w Turnieju wzrośnie z 5 milionów dolarów do 6,5 miliona dolarów w ciągu najbliższych trzech lat.

Puli premii oferowanej na liście 12 najlepszych graczy w rankingu ATP będzie towarzyszył wzrost o 33% od 6 milionów dolarów do 8 milionów dolarów w 2014 roku.
 

Joanna Nycz-Kowalska
Agencja Marketingu Sportowego Proton Relations
www.ProtonRelations.pl