Wywiady 7 grudnia 2015

“Marketing sportowy to nie tylko umieszczenie reklam w odpowiednich miejscach”

- Efekty sponsoringu są większe, jeśli fakt sponsoringu jest wykorzystywany wśród wszystkich interesariuszy firmy: pracowników, klientów, dostawców - mówi kolejny nasz rozmówca, przedstawiciel Nice Polska.


– Jestem absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie obroniłem swój dyplom magisterski z dziedziny metod ilościowych w ekonomii i systemów informacyjnych oraz menedżerskich studiów podyplomowych w Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie – opowiada Wojciech Jankowski z Nice Polska Sp. z o.o., który jest kolejnym z naszych rozmówców w ramach ankiet z ludźmi „branży”.

– Po zdobyciu kilkuletniego doświadczenia na specjalistycznym stanowisku w KPMG, od blisko czterech lat pracuję jako Marketing Manager w Nice Polska, realizując strategię marketingu firmy poprzez zaangażowanie w wiele projektów sportowych, m.in. przy współpracy ze Zniczem Pruszków czy przy Nice Polska Liga Żużlowa – dodaje.

1. Wybrałeś marketing sportowy, gdyż…
– Byłem zbyt słaby, żeby zostać czynnym sportowcem, ale od zawsze pasjonowała mnie organizacja imprez sportowych. Teraz przy okazji pracy zawodowej, mogę dodatkowo realizować swoje pasje i hobby.

2. Twój największy sukces zawodowy to…
– Wierzę, że jeszcze przede mną. Na razie realizuję swoją określoną ścieżkę kariery zawodowej.

3. We współpracy z kibicami najważniejsze jest…
– Być otwartym i aktywnie słuchać ich potrzeb, ale nie dać się także zmanipulować.

4. Poziom marketingu sportowego w Polsce jest…
– Coraz wyższy. Organizacje sportowe (szczególnie kluby) systematycznie dojrzewają i mają świadomość, że funkcjonują jak średniej wielkości przedsiębiorstwa na określonych rynkach. W mojej opinii wiele natomiast do zrobienia jest wciąż w niektórych polskich związkach sportowych.

5. Swoje pomysły czerpię z…
– Lubię czytać i analizować różne przykłady zagraniczne, które później można przełożyć na grunt polski. Z wykształcenia jestem ekonometrykiem, dlatego wiele pomysłów rodzi się zwyczajnie z gruntownej analizy danych i wyszukiwania korelacji.

6. Trendy w marketingu sportowym, które podobają Ci się to…
– Podoba mi się, kiedy dana firma wykorzystuje fakt sponsoringu w całej swojej strategii lub filozofii działania. Marketing sportowy to nie tylko umieszczenie reklam w odpowiednich miejscach, ale zdecydowanie coś więcej. Efekty sponsoringu są większe, jeśli fakt sponsoringu jest wykorzystywany wśród wszystkich interesariuszy firmy: pracowników, klientów, dostawców, i tak dalej.

Przeczytaj też ankietę z:
– Damianem Juszczykiem z MKS Dąbrowa Górnicza
– Piotrem Zadumińskim z 1KS Ślęza Wrocław