Aktualności 12 września 2023

Rekord frekwencji na Wielkim Szlemie pobity!

autor: Adrian Janiuk
Frekwencja na US Open wzrosła o 8 procent w porównaniu do minionego roku. Łącznie uczestniczyło 957 387 kibiców przez 20 dni trwania nowojorskiej imprezy, co jest rekordem w historii wszystkich wielkoszlemowych turniejów.

Turniej wielkiego szlema US Open pobił rekordy frekwencji w jednej sesji i dziennej obecności. Oznacza to, że stał się pierwszym wielkoszlemowym turniejem, który przyciągnął ponad 950 000 widzów przez trzy tygodnie.

Całkowita frekwencja na nowojorskim turnieju wzrosła o 8 procent w porównaniu do roku 2022, wynosząc 957 387 widzów w ciągu 20 dni, obejmujących główną fazę turnieju oraz US Open Fan Week. US Open zakończył się w niedzielę 10 września, a zwycięzcą męskiego singla został Novak Djoković. Natomiast w kobiecym singlu triumfowała Coco Gauff.

Frekwencja w głównej fazie turnieju była rekordowa dla US Open i wyniosła blisko 800 tysięcy widzów (799 402). W tym wyprzedane zostały bilety na wszystkie 25 sesji na obiekcie Arthur Ashe. Miało to miejsce raz drugi z rzędu. Sesje finałowe zarówno mężczyzn, jak i kobiet były najliczniej oglądane w historii US Open – 28 804 widzów podczas meczu mężczyzn i 28 143 podczas rywalizacji kobiet.

Pierwszy tydzień głównej fazy turnieju przyciągnął rekordową ogólną frekwencję wynoszącą 502 385 widzów. Z kolei trzeciego dnia turnieju 30 sierpnia frekwencja przekroczył po raz pierwszy liczbę 73 000 widzów w jednym dniu.

Rekordowa liczba 73 007 fanów odwiedziła Narodowe Centrum Tenisowe im. Billie Jean King w Flushing Meadows w Nowym Jorku, bijąc poprzedni rekord z 28 sierpnia (72 957 widzów). Pierwsze trzy dni turnieju były najliczniejsze pod względem frekwencji w historii tego wydarzenia.

Przed rozpoczęciem turnieju na twardych kortach odbył się US Open “Fan Week”, który zgromadził ponad 150 000 widzów od 22 do 27 sierpnia. Stanowi to wzrost o 41 procent w porównaniu z rekordową frekwencją z roku 2022 (111 924 widzów). W ramach tego wydarzenia odbywały się eliminacje US Open oraz inne darmowe wydarzenia i rozrywki związane z turniejem.

W sierpniu i na początku września podpisano komercyjne umowy wiążące US Open z firmami American Express, włoską marką kawy Lavazza, francuskim producentem kremów przeciwsłonecznych La Roche-Posay, włoskim napojem aperitif Aperol, siecią szpitali Mount Sinai w Nowym Jorku oraz luksusowym domem jubilerskim i designu Tiffany & Co. Inni sponsorzy US Open podczas tegorocznej edycji to m.in. JPMorgan, Chase i Emirates.