Ze świata 29 kwietnia 2013

Douglas będzie promować kanapki

McDonald\"s zatrudnił nastoletnią złotą medalistkę olimpijską - Gabby Douglas - do promocji swojego najnowszego produktu w menu restauracji.

Największa pod względem sprzedaży sieć fast-food`ów związała się z 17-letnią zawodniczką, która triumfowała w wieloboju drużynowym i przyczyniła się do zwycięstwa amerykańskiej drużyny podczas igrzysk olimpijskich w ubiegłym roku w Londynie.

Firma, od dawna krytykowana za serwowanie "śmieciowego jedzenia", chce trafić do bardziej wybrednych klientów, poprzez poprawę jakości swoich posiłków. Między innymi w karcie dań pojawi się kanapka z białkiem jajka.

– Powszechnie panuje przekonanie, że McDonald`s to dużo kalorii i wysoki poziom cholesterolu. Skłonienie do współpracy kogoś takiego jak Gabby Douglas to dobra decyzja, ponieważ popiera ona zdrowy styl życia i podoba się młodzieży. – mówi dyrektor Baker Street Advertising z San Francisco, Bob Dorfman.

– Czym innym jest wynajęcie klowna do sprzedaży potrójnych cheesburgerów, jak to kiedyś zrobił McDonald`s, a czym innym jest skorzystanie z pomocy osoby będącej wzorem dla dzieciaków. – dodał po chwili.

Kampania marketingowa obejmie swoim zasięgiem całe USA, ale Douglas nie pojawi się w żadnej z reklam. Gimnastyczka weźmie aktywny udział w promocji, poprzez obecność w restauracjach McDonald`s.

Douglas, która zdobyła medale w wieku 16 lat, już miała podpisaną umowę reklamową z firmą Kellogg i jej zdjęcie znalazło się na opakowaniu płatków kukurydzianych.