Premier League pod lupą
Analizie poddano dwa najpopularniejsze portale społecznościowe czyli Twitter i Facebook. Jak na tych serwisach prezentuje się angielska piłka nożna?
Na Twitterze oficjalny profil Premier League śledzi 315,3 tysiąca internautów. Znacznie większe jest grono fanów na Facebooku – 1,68 miliona.
Jeśli chodzi o skumulowaną liczbę fanów ligi jako takiej i jej poszczególnych drużyn to na Twitterze rozgrywki Premier League śledzi 5,69 miliona internautów. Dla Facebooka liczba ta jest odpowiednio wyższa i wynosi ponad 68,2 miliony.
Każdy z zespołów posiada średnio 282,8 tysiąca śledzących „ćwierknięcia” na Twitterze i ponad 3,3 miliony kliknięć „lubie to” na Facebooku.
Jak wygląda klasyfikacja poszczególnych drużyn? Jeśli chodzi o Facebook to żadnej niespodzianki nie ma. Największe grono kibiców ma Manchester United – 26,9 miliona. Na drugim miejscu jest Chelsea FC (11,8 miliona), a na trzecim Arsenal FC (11,1 miliona).
Bardziej zaskakująco wygląda ranking Twitterowy. Tutaj króluje Arsenal FC (1,7 miliona śledzących). Za plecami londyńskiego klubu czai się lokalny rywal – Chelsea FC (1,3 miliona). Na najniższym stopniu podium stanął zaś Liverpool FC (1,1 miliona).