Ze świata 17 kwietnia 2012

Premier League na czele

Według raportu sporządzonego przez Sport+Markt i PR Marketing najwięcej płaci się za miejsce na koszulkach klubów z Anglii. Reszta lig pozostaje sporo w tyle.


Drużyny z angielskiej Premier League zarobiły na umowach związanych z odstąpieniem sponsorowi miejsca na koszulkach w sezonie 2011-2012 średnio 5,5 miliona euro. W pozostałych z 5 najsilniejszych lig w Europie kluby zarabiają na takich kontraktach przeciętnie 3,3 miliona euro.

W sumie drużyny z najwyższej klasy rozgrywek piłkarskich w Anglii zarobiły na swoich trykotach ponad 109 milionów euro. Warto zaznaczyć, że od dłuższego czasu wysokość takich umów regularnie wzrasta. Wystarczy wspomnieć, że od 2005 roku wartość tego rynku zwiększyła się o 48%.

Drużyny z Premier League są wyjątkowo atrakcyjne pod wieloma względami. Przede wszystkim rozgrywki ligi angielskiej transmitowane są na cały świat i gromadzą ogromną widownię. – Nie chodzi tylko o to ile koszulek uda się sprzedać. Ważne jest także budowanie swojej marki, lojalność oraz odpowiednie wykorzystanie medialnej ekspozycji – komentuje wyniki raportu Andrew Walsh z Sport+Markt.