Ze świata 5 marca 2012

Jak kibice widzą właścicieli klubów?

Najnowsze badania Havas Sports & Entertainment dotyczyły tego jak kibice postrzegają władze drużyn sportowych. Wyniki są dość zaskakujące.


Według badań kibice oceniają klubowych włodarzy jako pazernych biznesmenów nastawionych tylko i wyłącznie na zysk. Ostatnią wartością istotną dla właścicieli jest według kibiców atmosfera sportowego widowiska. O wiele więcej badanych wskazało, że istotna z punktu widzenia właściciela jest maksymalizacja sprzedaży biletów, podpisywanie umów ze sponsorami czy sukcesy.

Aż 63,3% ankietowanych zadeklarowało, że nie chce aby ich klub zarządzany był przez cudzoziemców. Według 52,1% respondentów dobro zespołu nie jest i nigdy nie będzie trwale zakorzenione w sercach zagranicznych inwestorów. Stąd też obawa badanych, że w razie kłopotów właściciel opuści klub pozostawiając po sobie jedynie bałagan (takiego zdania jest prawie 51% ankietowanych).

– Najwierniejsi fani klubu są jego integralną częścią i zarazem elementem jego tożsamości. Mogą stać się głównym źródłem popularności zespołu na międzynarodowej arenie. Właściciele skupiając się na sportowym rozwoju drużyny i jej marketingowym potencjale powinni jednocześnie pamiętać, że muszą zaspokajać potrzeby najbardziej wytrwałych kibiców by Ci pomagali im budować potęgę zespołu – powiedział Lucien Boyer z Havas Sports & Entertainment.

Badania przeprowadzone zostały wśród kibiców w takich krajach jak: Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania.