Ze świata 1 lipca 2019

Eurosport ma nowego prezesa

Discovery ogłosiło powołanie Andrew Georgiou na stanowisko President, Eurosport and Global Sports Rights & Sports Marketing Solutions.


Georgiou dołączy do Discovery z Lagardere Sports and Entertainment, gdzie od 2014 roku sprawował funkcje Chief Executive Officer i Chief Operating Officer. Nowe stanowisko obejmie jesienią.

Rolą Georgiou na nowo utworzonym stanowisku będzie dalsze rozwijanie Eurosportu, wiodącej platformy sportowej w Europie i miejsca, w którym bije serce igrzysk olimpijskich. Będzie także koordynował pozyskiwanie praw sportowych dla grupy Discovery, a także reprezentował Discovery w kontaktach z federacjami, agencjami i posiadaczami praw sportowych. Dodatkowo, Georgiou będzie rozwijał i pomagał wprowadzać strategię wykorzystania sportowego portfolio grupy na potrzeby marketingowe na całym świecie. Andrew Georgiou będzie raportował bezpośrednio do JB Perrette’a, Prezydenta i CEO Discovery International.

– Andrew to przedsiębiorczy lider z bardzo bogatym doświadczeniem. Będzie prowadził dalszą ekspansję Eurosportu i pomoże w jak najlepszy sposób wykorzystać niezrównane możliwości Discovery z korzyścią dla posiadaczy praw i marketerów na całym świecie. Nie jesteśmy klasyczną firmą mediową, bo koncentrujemy się na rozgrzewaniu pasji kibiców przez budowanie wciągających produktów dostępnych na wszystkich urządzeniach, które gwarantują najlepsze przeżywanie sportowych emocji. Andrew da nam dodatkową moc, wzmacniając światowej klasy zespół, co dodatkowo przyspieszy nasz postęp – powiedział JB Perrette.

– Podziwiam sposób, w jaki Discovery wykorzystuje znakomitą pozycję rynkową Eurosportu, aby dostarczać kontent sportowy na wszystkich platformach. Ambitne plany firmy, która chce zmienić sposób, w jaki fani odbierają treści sportowe zapowiadają się bardzo ekscytująco i cieszę się, że będę mógł uczestniczyć w ich realizacji. Dołączam do najlepszego zespołu w mediach nie mogę się doczekać pracy z JB, całym znakomitym zespołem Eurosportu i grupą Discovery – podkreślił Andrew Georgiou.

Przez ostatnie 13 lat Georgiou pracował w Lagardère Sports and Entertainment. Dołączył do firmy w 2006 roku jako Chief Operating Officer, następnie został jej CEO w Azji, a w 2014 objął stanowisko CEO na całym świecie. Przeprowadził skuteczną integrację 10 agencji sportowych i marketingowych. Przed dołączeniem do Lagardère był CEO PGA TOUR na Australię i Azję. Andrew Georgiou rozpocznie pracę w Discovery jesienią.