Ze świata 21 marca 2018

Puma prezentuje nowe stroje

Puma zaprezentowała serię nowych zestawów strojów dla federacji piłkarskich reprezentujących markę.


Trykoty mają być wykorzystane już podczas serii marcowych meczów międzypaństwowych.

W sposób szczególny wyeksponowano na nich logo federacji oraz flagę i specyficzną dla danego kraju ikonografię, stawiając na czystość i przejrzystość.

Stroje są utrzymane w jednym stylu, ale każdy z nich wyróżnia subtelny element charakterystyczny dla danego kraju. Koszulki Urugwaju zdobią na przykład niebieskie linie przy szyi, które symbolizują dziewięć regionów południowoamerykańskiego kraju. Z kolei koszulki reprezentacji Szwajcarii, a dokładnie ich kołnierz, cechuje oryginalna czerwień obecna również w szwajcarskiej fladze.

– Dzięki tym niezwykle czystym i zarazem awangardowym w swojej prostocie projektom chcieliśmy odciąć to wszystko, co stoi między tłumem kibiców a drużyną. W ten sposób skupiamy się na tym, by oddać większą cześć tym elementom, które motywują zawodników do gry: godłu, fladze i właśnie fanom – tłumaczy Stefano Favro, dyrektor kreatywny Puma Teamsport.

Szwajcaria i Urugwaj oraz nowi partnerzy marki – Senegal i Serbia – wystąpią w nowych strojach podczas tegorocznych Mistrzostw Świata FIFA w Rosji. Ponadto nowe trykoty ubiorą również reprezentanci Austrii, Kamerunu, Czech, Ghany, Włoch i Wybrzeża Kości Słoniowej, których, na najbliższym mundialu zabraknie.