Ze świata 13 grudnia 2011

Facebookowa popularność

Manchester United, FC Barcelona i Real Madryt - co łączy te trzy kluby? Są najpopularniejsze na całym świecie. A kto plasuje się tuż za nimi?

\"\"Hegemonia klubów piłkarskich została złamana przez Los Angeles Lakers. Kobe Bryant i spółka mają na Facebooku już 11 milionów fanów, co oznacza, że są czwartym klubem sportowym w ujęciu globalnym według popularności na mediach społecznościowych.

Warto jednak zwrócić uwagę na zaangażowanie fanów w interakcję z klubem. Mimo 23 milionów kibiców Barcelony przyznających się do sympatii z klubem, tylko 472 tysiące z nich decyduje się na komentowanie wpisów. Daje to wskaźnik kooperacji na poziomie 2,02%. Real Madryt który ma ich mniej o okrągły milion ma również prawie milion zaangażowanych sympatyków. 4,38% robi wrażenie.

Podium zamykają "Czerwone Diabły" z 20 milionami fanów. Ilość komentujących? 446 tysięcy, czyli niewiele mniej niż w przypadku "Dumy Katalonii". W kategorii klubów piłkarskich angielska drużyna jest więc w środku stawki.

A koszykarze z NBA? W obu przypadkach widać ogromną przepaść – 11 milionów zadeklarowanych kibiców i 124 tysiące rozmów między nimi.