Ze świata 3 czerwca 2014

Silver zaskakuje

Adam Silver, komisarz NBA, jest przekonany, że loga sponsorów na koszulkach ligowych to następny krok w rozwoju finansowym rozgrywek.

NBA tak jak i inne zawodowe ligi w Stanach Zjednoczonych, czyli choćby National Football League (NFL) czy Major League Baseball (MLB), do tej pory opierały się komercjalizacji w zakresie wprowadzenia sponsorów na koszulkach. Na świecie ta powierzchnia reklamowa jest jedną z najbardziej pożądanych.
 
– Wierzę, że pewnego dnia to się stanie w NBA – przyznał Silver. Dodał, iż dzięki licznym podróżom i oglądaniu meczów w europejskich ligach piłkarskich przekonał się jeszcze bardziej do tego pomysłu.
 
Nie tak dawno Silver wspominał, iż sponsorzy na koszulkach klubów NBA pojawią się w ciągu pięciu lat. Jest on przekonany, że taka forma sponsoringu dałaby partnerom ligi więcej możliwości marketingowych. 
 
– Sądzę, że gdy do tego dojdzie, to będzie to o wiele mniej kontrowersyjne niż obawiają się tego ludzie. Jedną z najważniejszych cech długiej kadencji Davida Sterna (były komisarz NBA – przyp.), to czego się od niego nauczyłem, jest otwartość i zwracanie uwagi na to, co robią inni. Sponsoring na koszulkach jest doskonałym przykładem – przyznał Silver.