Ze świata 3 czerwca 2014

Discovery kupuje Eurosport

Discovery Communications zakupiło pakiet kontrolny akcji spółki Eurosport International. Co to oznacza dla tej wiodącej europejskiej grupy medialnej?

Dzięki tej transakcji Discovery zwiększył swój dotychczasowy pakiet akcji spółki z 20 do 51%, umacniając tym samym strategiczne partnerstwo z TF1 Group, które koncerny zawiązały w grudniu 2012 roku.
 
Dołączenie sześciu kanałów z grupy Eurosport, czyli: Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific i Eurosport News, czyni z Discovery operatora 210 kanałów dostępnych na całym świecie.
 
– To wyjątkowa chwila dla Discovery Communications i naszego kierownictwa. Dzisiaj bowiem staliśmy się numerem jeden wśród platform telewizyjnych oferujących płatne kanały. Eurosport idealnie pasuje do naszej wizji zwiększania wpływów na rynku medialnym i wzmacniania relacji między nami a naszymi reklamodawcami i oddziałami oraz dostarczania widzom na całym świecie najbardziej pożądanego przez nich telewizyjnego „contentu”. Dzięki połączeniu oferty najciekawszych sportowych kanałów Eurosport z globalnymi markami grupy Discovery oraz naszą znajomością lokalnych rynków będziemy mogli zwiększyć nasz wkład w ogólnoświatowy rozwój płatnej telewizji, budując tym samym wartościową markę w oczach naszych akcjonariuszy powiedział David Zaslav, prezes Discovery Communications.
 
Kwotę sprzedaży Eurosport International wyliczono w oparciu o uśrednioną wycenę Eurosport Group i wyniosła ona 902 milionów euro.