Z kraju 25 kwietnia 2013

Trójka z Borussii vs. ekstraklasa

Luty i marzec 2013 roku poświęcony był badaniom na temat medialności klubów T-Mobile Ekstraklasy i Bundesligi. Niemcy dystansują swojego rywala.

Pentagon Research przeprowadził kompleksowe badanie obecności w mediach społecznościowych zawodników oraz drużyn występujących w polskiej ekstraklasie i niemieckiej Bundeslidze w ciągu trwania rundy jesiennej sezonu 2012/2013. Opracowana klasyfikacja miała na celu określenie poziomu marketingu osobistego piłkarzy, którzy występowali w obu krajach.

Jak wynika ze statystyk – trójka polskich zawodników na co dzień grających w składzie Borussi Dortmund (Robert Lewandowski, Jakub Błaszczykowski i Łukasz Piszczek) posiada dokładnie o 453% fanów więcej niż wszyscy piłkarze występujący w polskiej ekstraklasie.

– Trafność porównania obu krajów ze względu na formę komunikacji w mediach społecznościowych wydaje się być zasadna, ponieważ statystycznie co czwarty Polak (26,40% populacji) i blisko co trzeci Niemiec (30,91%) posiada swoje prywatne konto na Facebooku. Wspomniany serwis jest więc powszechnie znany i tym samym używany do komunikacji przez mieszkańców obu krajów. – mówi Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research.

Do wyznaczenia kryterium raportu przeszukano dane wszystkich 972 piłkarzy zgłoszonych do składów drużyn ekstraklasy i Bundesligi. Najpopularniejszym piłkarzem w Bundeslidze został Thomas Müller z Bayernu Monachium  z 1 430 265 kliknięciami „lubię to”. W T-Mobile Ekstraklasie najwięcej fanów uzbierał Danijel Ljuboja z Legii Warszawa, którego profil „polubiło” dotychczas 15 158 osób.

Spośród 434 zarejestrowanych piłkarzy (start rundy jesiennej) w ekstraklasie tylko 29 posiadało oficjalne profile społecznościowe. Stanowi to 6,68% wszystkich zawodników występujących w lidze. Po zsumowaniu wspomnianych 29 kont otrzymaliśmy łączną liczbę 81 923 fanów profili zawodników na co dzień rozgrywających mecze w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce.

Zdecydowanie inaczej wygląda podsumowanie tej statystyki w Bundeslidze. Na 537 zawodników zarejestrowanych w składach drużyn – 167 prowadziło swoje konta społecznościowe na Facebooku. Stanowi to 31,10% wszystkich zawodników występujących w niemieckiej Bundeslidze. 167 zawodników występujących w tych rozgrywkach, którzy prowadzą swoje konta społecznościowe posiada łącznie aż 13 754 897 fanów.

„Lubię to” kont zawodników polskiej ekstraklasy stanowi więc 6% całej liczby fanów piłkarzy Bundesligi.