Przejdź do treści
Tło nagłówka
Sportmarketing

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i analizami w marketingu sportowym.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Wideo
Cykle
Wszystkie artykuły Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
CSR w Sporcie
Rzecznicy Prasowi
Wejście do Klubu
Sportowiec miesiąca
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wszystkie artykuły Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Wideo
Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
CSR w Sporcie
Rzecznicy Prasowi
Wejście do Klubu
Sportowiec miesiąca
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Z kraju
Z kraju Beata Piontek: miniony sezon był wyjątkowy dla ligowej siatkówki [WYWIAD]
04.07.2025 20:42

Beata Piontek: miniony sezon był wyjątkowy dla ligowej siatkówki [WYWIAD]

Znakomita frekwencja, fachowa realizacja transmisji w telewizji i świetne relacje ze sponsorami – tak obecnie wygląda Polska Liga Siatkówki. Czas na podsumowanie, dlatego porozmawialiśmy z Beatą Piontek.

Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Bartłomiej Najtkowski
Udostępnij
Pojemność hali w Lublinie, według oficjalnych danych PlusLigi, wynosi 4119 miejsc siedzących. Siatkarze miejscowej Bogdanki na początku tego sezonu ligowego nie mogą narzekać na brak zainteresowania. Przeciwnie, nastąpił swoisty efekt Leona, który sprawia, ze każde spotkanie generuje ogromne zainteresowanie.
Autor zdjęcia: Bogdanka Lublin

Bartłomiej Najtkowski, SportMarketing.pl: Jak wygląda obecna strategia PLS – czy są to przede wszystkim sprawdzeni wieloletni partnerzy, a może w ostatnim sezonie pojawiły się kolejne firmy wspierające rozgrywki?

Beata Piontek, prokurent, dyrektor projektów w PLS: – Polska Liga Siatkówki S.A., jako chyba jedyny podmiot w sporcie, może poszczycić się 25-letnią współpracą ze sponsorem – firmą Polkomtel, operatorem sieci Plus, która jest z polską ligową siatkówką od jej początków i wraz z Telewizją Polsat, zaufali projektowi, który dziś odpłaca się licznymi medalami na arenie europejskiej i mianem „najlepszej siatkarskiej ligi świata”. Warto tutaj także zauważyć, wsparcie jakim w ostatnich latach może poszczycić się polska ligowa kobieca siatkówka. Firma TAURON Polska Energia, która wspiera kobiece rozgrywki TAURON Ligi, to również projekt długodystansowy. Dzięki takim, długoletnim współpracom, osiągane wyniki zwrotu z inwestycji w sport są dla sponsorów opłacalne.

Stabilność finansowa w profesjonalizacji sportu jest bardzo ważnym czynnikiem, wpływającym na osiąganie sukcesów. Długofalową strategią PLS, jest nie tylko pielęgnowanie i bazowanie na wypracowanej już pozycji, partnerach i zaufaniu, ale również poszukiwanie nowych przestrzeni, rozwiązań i podmiotów, które chciałyby włączyć się w projekt, zaufać i wspólnie cieszyć się z osiąganych sukcesów. W ciągu ostatnich lat Polska Liga Siatkówki podjęła wielowymiarową współpracę z globalnymi markami, jak m.in. Decathlon Polska, MB Motors Mercedes-Benz, Unilink, AL-KO Kober czy Brother. A fakt, że każda z tych firm, przedłużyła już swoje pierwotnie zawarte umowy, świadczy o tym, że warto inwestować w siatkówkę i z nami zostać.

Zajmuje się pani marketingiem w PLS, czy pod tym względem w minionym sezonie były
takie inicjatywy, które odbiły się szerokim echem?

– Miniony sezon był wyjątkowy dla ligowej siatkówki – medal Igrzysk Olimpijskich wywalczony w Paryżu, przyczynił się do jeszcze większego, niż zazwyczaj, zainteresowania ligowymi rozgrywkami. Siatkówka ligowa pobiła swoje rekordy i w sezonie 2024/2025 zgromadziła na halach blisko milion, a przed telewizorami blisko trzydzieści milionów kibiców. Na szczególną uwagę zasługuje klub z Gdańska – Trefl Gdańsk, którego organizowany „kaszubski mecz” zgromadził w Ergo Arenie prawie 10 tys. kibiców. To wspaniała okazja nie tylko to zgromadzenia imponującej, jak na ligowe rozgrywki, frekwencji, ale również wspaniały ukłon w kierunku pielęgnowania lokalnej tradycji i kultury.

Odliczamy czas do Światowego Dnia Siatkówki! 🏐 Do wydarzenia zostało już tylko 5️⃣ dni! 🤩

Pamiętajcie, że Wy także możecie włączyć się w obchody tego święta, nagrywając i wysyłając siatkarski filmik.

Szczegóły ➡️ https://t.co/4eJuitXKsI#siatkówka #polskasiatkówka… pic.twitter.com/ak2e6ydrht

— POLSKA SIATKÓWKA (@PolskaSiatkowka) July 3, 2025

Wspaniała oprawa meczu prezentująca region Kaszub. Pokazuje to, jak ważną rolę pełni
identyfikacja z regionem i pielęgnowanie „małych ojczyzn” w których funkcjonują kluby, na
arenie nie tylko ogólnopolskiej, ale również światowej, ponieważ od sezonu 2024/2025 mecze rozgrywek PlusLigi i TAURON Ligi można oglądać na całym świecie, dzięki platformie
Volleyball World. W zbliżającym się sezonie Polska Liga Siatkówki planuje organizację ogólnopolskiej akcji, o ważnym znaczeniu społecznym – szczególnie w dzisiejszym, wszechogarniającym nas internetowo świecie. Szczegóły akcji będziemy prezentować na początku sezonu.

Dużo mówi się o wysokiej frekwencji. Liczby rzeczywiście są imponujące? Czy PLS
dokłada wszelkich starań, by mecze były nie tylko rywalizacją sportową, ale też
widowiskiem, rozrywką na najwyższym poziomie?

– Oczywiście, warto spojrzeć chociażby na nasz największy w polskich klubowych rozgrywkach halowych turniej – TAURON Puchar Polski Mężczyzn, który kolejny rok z rzędu wypełnił po same brzegi krakowską TAURON Arenę. O tym, że podczas finałowego turnieju o TAURON Puchar Polski pobity zostanie rekord frekwencji, wiedzieliśmy już na długo przed wydarzeniem. Zainteresowanie było ogromne i gdyby krakowska TAURON Arena mogła pomieścić 20 tys. ludzi, to jestem pewna, że też byśmy ją zapełnili w tym roku. Na oba dni sprzedaliśmy blisko po 15 tys. biletów, lecz niektórzy kibice przyszli tylko na spotkania swoich drużyn.

Liczba ludzi na trybunach stale rosła – na pierwszym półfinale było ich 12.305, na drugim – 12.387, a finał obejrzało 14.157 kibiców, co jest rekordem w polskich klubowych rozgrywkach i potwierdzeniem, że siatkówka to nasza narodowa dyscyplina. Podczas organizowanych przez PLS wydarzeń widać, że staramy się, aby siatkarski mecz opakowany był w moc atrakcji, które czekają na kibica, kiedy ten ledwo przestąpi bramy hali. Zaczynając od wielu ciekawych atrakcji, które czekają na kibica w holu hali meczowej, a kończąc na efektowym wydarzeniu sportowym – z kolorowymi światłami, oprawą muzyczną, ze specjalnymi scenami czy telebimami, na których prezentowani są bohaterowie siatkarskich wydarzeń. Nasze kluby biorą przykład i dziś na wielu obiektach możemy zobaczyć efektowne wyjścia zawodników, kolorowe światła, sparkulary, atrakcje i konkursy dla kibiców i wiele więcej. To wszystko sprawia, że nasze rozgrywki to coś więcej niż mecz, to siatkarskie spektakle, przy często pełnej publice.

Do popularności naszej dyscypliny przyczyniły się również sukcesy klubowe na arenie europejskiej: dwie drużyny w finale Ligi Mistrzów – Aluron CMC Warta Zawiercie i JSW
Jastrzębski Węgiel, zwycięstwo drużyny Bogdanka LUK Lublin w Pucharze Challenge CEV
oraz drugie miejsce drużyny Asseco Resovia Rzeszów w Pucharze CEV.

Czołowi zawodnicy, którzy stanowią o sile najlepszych reprezentacji krajowych, jak Polski,
Francji czy Włoch, występują w naszej PlusLidze, dzięki czemu wiele naszych hal w tym
sezonie cieszyło się kompletem kibiców na wszystkich swoich domowych meczach, jak
mistrz Polski – Bogdanka Luk Lublin, której bilety na finałowe starcie z Aluron CMC Wartą
Zawierciem, wyprzedały się w rekordowe… 14 sekund!

PLS jest zadowolona ze współpracy z Polsatem? Jeśli chodzi o „opakowanie” ligi, wszystko jest dopięte na ostatni guzik, a wyniki oglądalności są powodem do zadowolenia?

– Telewizja POLSAT realizuje transmisje na najwyższym poziomie, to są profesjonaliści w każdym calu. Realizacja telewizyjna meczów pucharowych na 16 kamer, 2 studia, komentarze, relacje na żywo itd. Przekaz telewizyjny jest ciekawy, dynamiczny, żywy, realizacja telewizyjna jest realizowana przez Polsat na poziomie mistrzostw świata, a pracownicy Telewizji Polsat – komentatorzy czy eksperci pracujący przy meczach, dzięki
naszej wieloletniej współpracy to siatkarscy specjaliści w każdym calu.

Do tego dochodzi cała oprawa naszych meczów, o której wcześniej wspomniałam. To wszystko sprawia, że tak jak Pan wspomniał, wszystko nie tylko wydaje się być, ale i jest „dopięte na ostatni guzik”. Nie sposób tutaj nie wspomnieć jeszcze, że jako jedyny sport zespołowy możemy pochwalić się największą liczbą transmisji meczów ligowych. W rozgrywkach PlusLigi każdy mecz w każdej kolejce, jest transmitowany w telewizji Polsat Sport (264 transmisje w sezonie 2024/2025), natomiast w TAURON Lidze mamy średnio cztery transmisje w kolejce na sportowych antenach Polsatu (102 transmisje w sezonie 2024/2025), a pozostałe mecze można oglądać na platformie Polsat Box Go.

PlusLiga jest najlepiej oglądaną ligą w Polsce (średnia oglądalność 111 430 kibiców/mecz,
dane Sponsoring Insight) z łączną oglądalnością blisko 30 mln kibiców. Świetnie prezentuje
się także kobieca siatkówka, której mecze w tym sezonie oglądało blisko 6 mln kibiców. Te
wyniki bardzo cieszą, ale jeszcze bardziej… motywują do dalszej pracy.

Jeśli, abstrahując od jakości sportowej, spojrzymy na PLS w przedziale kilku lat, w
jakich aspektach rozgrywki najbardziej się rozwinęły?

– Przede wszystkim można zauważyć duży rozwój technologiczny. Świat mediów, nowoczesnej technologii, nowych rozwiązań bardzo szybko się rozwija, a tym samym
wywiera presję, konieczność rozwoju i wprowadzenia zmian. Co jednoznacznie wpływa na
atrakcyjność rozgrywek, ale i na zainteresowanie kibica, który również oczekuje nowoczesności i atrakcyjności. Nowe strony internetowe, zmiana stylu komunikacji z
kibicami, którzy nie tylko interesują się samymi meczami, statystykami, ale również życiem
sportowców poza boiskiem. Ponadto aplikacje siatkarskie i wiele wiele innych działań. My
jako PLS staramy się śledzić trendy i podążać za nimi.

Wydaje się, że od strony finansowej PLS ma mocną pozycję wśród gier zespołowych.
Wskaźniki też to potwierdzają?

– Strona finansowa ma szczególne znaczenie. Wskaźniki badań wartości mediowej i
wypracowany ekwiwalent reklamowy pokazują bardzo wysokie notowania, plasując zarówno
siatkówkę mężczyzn, jak i siatkówkę kobiet wśród pięciu najlepszych dyscyplin w Polsce
(zestawienie TOP DYSCYPLIN w Polsce na podstawie badań Sponsoring Insight). Wielkość
wypracowywanego przez nas ekwiwalentu pokazuje, w szczególności naszym potencjalnym
sponsorom i partnerom, że warto nam zaufać i zainwestować w naszą dyscyplinę.

Beata Piontek polska liga siatkówki
Materiał Promocyjny
Totalizator Sportowy Totalizator Sportowy
Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski

Więcej Z kraju

Media

Do redakcji Weszło wrócił dziennikarz, który pracował w Viaplay i DAZN

Wojciech Piela, dziennikarz, który specjalizuje się w piłce nożnej, szczególnie w lidze angielskiej, po tym jak Viaplay wycofało się z Polski, dość szybko znalazł miejsce zatrudnienia. Wrócił na stare śmieci… Redakcja Sport Marketing
Do redakcji Weszło wrócił dziennikarz, który pracował w Viaplay i DAZN
2018.11.16 Wisla
Skoki Narciarskie sezon 2018/2019
Puchar Swiata w Skokach Narciarskich - trening i kwalifikacje
N/z Halvor Egner Granerud
Foto Rafal Rusek / PressFocus
Z kraju Ogromny spadek oglądalności skoków narciarskich w Polsce Redakcja Sport Marketing
Hotel Arłamów łączy siły ze Zniczem Pruszków
Z kraju Hotel Arłamów łączy siły ze Zniczem Pruszków Redakcja Sport Marketing
Mennica Polska sponsorem głównym Motoru Lublin
Z kraju Mennica Polska sponsorem głównym Motoru Lublin Redakcja Sport Marketing
ORLEN Team liderem w mediach społecznościowych – rekordowe zasięgi w czerwcu
Z kraju ORLEN Team liderem w mediach społecznościowych – rekordowe zasięgi w czerwcu Redakcja Sport Marketing

Sportmarketing

Mapa strony

Ogłoszenia

SportMarketing

Autorzy

Interplay Futbol News Zzapołowy Gramgrubo.pl

Polityka Prywatności
Polityka Cookies
Kontakt

2025 © Sport Marketing. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}