Molten powodem sporu
Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie przetargu PZPS. Chodzi o 16 tysięcy piłek, jakie przekazano powstającym Szkolnym Ośrodkom Siatkarskim.
2 listopada bieżącego roku prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie "przyjmowania w 2012 r. korzyści majątkowej albo jej obietnicy w zamian za nadużycie uprawnień przez osoby pełniące funkcje kierownicze w Polskim Związku Piłki Siatkowej w związku z organizacją przetargu na dostawę sprzętu sportowego, co mogło wyrządzić Związkowi szkodę majątkową".
Mowa o ponad 16 tysiącach piłek, jakie PZPS nabył i przekazał Szkolnym Ośrodkom Siatkarskim. W pierwszym przetargu kryterium wyboru była wyłącznie cena, chociaż specyfikacja zamówienia sugerowała jednego procuenta.
– Używana w profesjonalnych rozgrywkach w kraju i na świecie "Mikasa" ma osiem paneli, czeska "Gala" dziesięć. Oczywiście mają certyfikat FIVB. Jedynym znanym mi producentem, który spełnia warunki przetargu, jest "Molten". – stwierdził Krystian Szulc, przedstawiciel obu firm.
– "Molten" kosztuje 145 zł, "Mikasa" – 129 zł, "Gala" – 81,99 zł. Powiadomiłem Ministerstwo Sportu o nieuczciwym prowadzeniu przetargu. Faworyzowany jest jeden producent, który zresztą zmonopolizował rynek siatkarski w Polsce. – dodał Szulc.
W związku z tym, we wrześniu PZPS anulował przetarg, który ponownie uruchomiono z nowymi wymaganiami. Zrezygnowano z 18-panelowej piłki, a za kryteria wyboru uznano cenę i termin realizacji. Tu również faworyzowano "Moltena", bowiem jako jedyny miał szansę wyprodukować tyle piłek do końca roku kalendarzowego.
– Złożyłem doniesienie do prokuratury, która uznała, że należy przeprowadzić dochodzenie. Wykazałem, że na "Moltena" wydano by 2 mln 116 tys. zł, na "Galę" 1 mln 226 tys. Różnica cen daje 80% zamówienia. O tyle więcej piłek dostałyby szkoły. To marnotrawstwo publicznych pieniędzy. – tłumaczy Szulc.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Z kraju
Prezes Miedzi Legnica: „Akademia Piłkarska to nasze oczko w głowie” [WYWIAD]
Tomasz Brusiło, prezes występującej w Betclic 1. Lidze Miedzi Legnica, w rozmowie ze SportMarketing.pl przedstawia strategię sponsoringową klubu z Dolnego Śląska. Przybliża przedsięwzięcia marketingowe i zwraca uwagę na to, jak istotną rolę w rozwoju sportowym zespołu odgrywa klubowa akademia.![Prezes Miedzi Legnica: „Akademia Piłkarska to nasze oczko w głowie” [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/04/Tomasz_Brusilo_fot_B_Hamanowicz_miedzlegnica_eu-1024x682.jpg)



