Z kraju 17 sierpnia 2014

Bardzo dobra oglądalność Superpucharu

Polski Eurosport może być zadowolony z oglądalności Superpucharu Niemiec. Mecz między FC Bayernem i Borussią Dortmund śledziło niemal 370 tysięcy kibiców.
Potyczka transmitowana była przez Eurosport 2. W zeszły roku identyczny pojedynek oglądało średnio 160 tysięcy fanów. Tegoroczny wynik, zatem 369 355 widzów, z udziałem w rynku na poziomie 3,51 procent, jest lepszy od poprzedniego o ponad 100 procent.
 
W momencie najwyższej oglądalności, o 19:29, transmisję śledziło 529 tysięcy widzów. 
 
– Popularność Superpucharu Niemiec w Polsce znacznie wzrosła przez ostatnie lata. Jeszcze w 2011 roku oglądalność tych rozgrywek sytuowała się na poziomie poniżej 100 tys. widzów. Nie bez znaczenia jest fakt, że w ostatnich 4 latach w każdej edycji Superpucharu grała Borussia Dortmund, do niedawna najbardziej "polski" z topowych zespołów Bundesligi. W tym sezonie dodatkowego posmaku dodaje rywalizacja z Bayernem Monachium, który pozyskał z westfalskiego klubu Roberta Lewandowskiego, najlepszego polskiego napastnika i króla strzelców Bundesligi za zeszły sezon – powiedział Radek Jaworski, dyrektor działu komunikacji w Eurosport Polska.