Rekordowa oglądalność igrzysk olimpijskich w Paryżu na antenach Eurosportu
11 sierpnia zakończyły się igrzyska olimpijskie w Paryżu. Przez ponad 2 tygodnie widzowie mogli cieszyć się relacjami z najważniejszego sportowego wydarzenia świata na antenach Eurosportu oraz na platformie Max. Był to historyczny czas dla Eurosportu, który zanotował rekordy oglądalności. Każdą z transmisji olimpijskich na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. […]
11 sierpnia zakończyły się igrzyska olimpijskie w Paryżu. Przez ponad 2 tygodnie widzowie mogli cieszyć się relacjami z najważniejszego sportowego wydarzenia świata na antenach Eurosportu oraz na platformie Max. Był to historyczny czas dla Eurosportu, który zanotował rekordy oglądalności. Każdą z transmisji olimpijskich na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób, co jest ponad dwukrotnym wzrostem w porównaniu do igrzysk w Tokio.
Max był hitem
Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również transmisje na platformie Max. Użytkownicy docenili funkcjonalności wprowadzone przed igrzyskami takie jak alerty medalowe, czy możliwość oglądania wybranej dyscypliny oraz wysoką i stabilną jakość obrazu. Kibice, poprzez komentarze w mediach społecznościowych, wielokrotnie dawali wyraz temu, że Max jest doskonałym wyborem dla fanów sportu.
Rekordowy dzień
7 sierpnia Eurosport 1 zanotował rekordową oglądalność dzienną w historii (SHR 8,46). Wszystkie 10 dni z najwyższą oglądalnością w historii stacji miały miejsce w trakcie igrzysk w Paryżu. Eurosport 1 był w tym okresie czwartym najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce i numerem jeden wśród kanałów płatnych. Eurosport 1 i Eurosport 2 przyciągnęły ponad 1/3 całej widowni igrzysk olimpijskich w Polsce.
Największą widownię osiągnął sobotni finał olimpijskiego turnieju siatkówki mężczyzn, który w Eurosporcie 1 oglądało blisko 1,7 mln widzów. Wszystkie transmisje z igrzysk w Eurosporcie 1 i Eurosporcie 2 zgromadziły w sumie ponad 13 mln fanów.
– Za nami najwspanialsze wydarzenie sportowe świata, które pokazaliśmy w wyjątkowy sposób. Przez ponad 2 tygodnie prowadziliśmy naszych widzów przez igrzyska, oferując im niespotykane do tej pory doświadczenia. Nasze studio w Paryżu, świetni prowadzący i reporterzy wraz z doskonałymi komentatorami wynieśli sportowe transmisje na najwyższy poziom. Bardzo się cieszę, że przełożyło się to na rekordowe wyniki oglądalności Eurosportu – powiedział Bogdan Czaja, dyrektor Eurosportu w Polsce i group vice president programming & operations TVN Warner Bros. Discovery.
– Max miał zrewolucjonizować oglądanie igrzysk olimpijskich i tak się stało. Wysoka i stabilna jakość obrazu, łatwość w przełączaniu się między transmisjami, alerty medalowe, możliwość śledzenia polskich sportowców czy ulubionej dyscypliny oraz możliwość powrotu i obejrzenia każdego momentu igrzysk sprawiły, że Max był najlepszym miejscem do przeżywania tego święta sportu – podkreślił group VP streaming TVN Warner Bros. Discovery, Maciej Gozdowski.
Warner Bros. Discovery relacjonowało igrzyska także w mediach społecznościowych, na stronie internetowej oraz w programach informacyjnych na czele z TVN24. W mediach społecznościowych Eurosportu opublikowano ponad 4 tysiące postów o tematyce olimpijskiej, które wygenerowały aż 470 mln wyświetleń i zaangażowanie na poziomie 36,5 mln. Materiały wideo publikowane w trakcie igrzysk obejrzano 275 mln razy. Na stronie eurosport.pl pojawiło się około 700 artykułów i blisko 2200 materiałów wideo, które wygenerowały ponad 20 mln odsłon i przeszło 13,5 mln wyświetleń wideo.
Igrzyska olimpijskie w Paryżu były wielkim sukcesem dla Warner Bros. Discovery na poziomie europejskim. Relacje na platformach WBD – w Max i discovery+, kanałach Eurosportu oraz otwartych telewizjach w Norwegii (TVNorge), Szwecji (Kanal 5) i Finlandii (Kutonen, TV5) – dotarły do aż 215 mln osób, co stanowi wzrost o 23% procent w porównaniu z igrzyskami w Tokio. W trakcie igrzysk w Paryżu użytkownicy oglądali za pośrednictwem platform streamingowych WBD nieprawdopodobne 7 miliardów minut! Warner Bros. Discovery odnotowało zdecydowany wzrost liczby subskrybentów na wszystkich najważniejszych rynkach, szczególnie w Polsce, Francji, Włoszech, Szwecji i Wielkiej Brytanii.
Igrzyska olimpijskie można było również oglądać w ponad 50 oficjalnych strefach kibica w Polsce. Warner Bros. Discovery posiada prawa do transmisji czterech kolejnych igrzysk olimpijskich rozgrywanych w latach 2026-2032. Są to: Zimowe IO Milano Cortina 2026, IO Los Angeles 2028, zimowe IO 2030 oraz IO Brisbane 2032.
fot. Eurosport
Bartłomiej Najtkowski
Więcej Marketing
LEGO ma gratkę dla kibiców przed mundialem
Trwa odliczanie do rozpoczęcia przyszłorocznych finałów mistrzostw świata w piłce nożnej. Firma LEGO uznała, że z tej okazji warto sprawić pozytywną niespodziankę fanom futbolu. Dlatego wkrótce uwzględni w swojej ofercie specjalny zestaw związany z tym turniejem.